Bükreş'te yer alan creart Gallery 14 Şubat'tan itibaren Eugen Rădescu küratörlüğünde Bükreş Belediyesi'nin desteğiyle fotoğrafçı Cornel Lazia'nın Monolith, an Expression of Viewing adlı sergisine ev sahipliği yapacak
Cornel Lazia, "Monolith, İzleyiciliğin İfadesi" serisi, c-print, 2018
"Kompozit, tek bir yapı, bir paradigma veya bir yaklaşım tarzı. Yalnızca bunlar etrafta neler olduğunu anlamak için yeterli olabilir mi? Yaşadığımız toplumun bu kavramlara dayandığını varsayarsak, gördüğümüz şeyi görme ihtiyacımız, düşünme tarzımız ve sahip olduğumuz bakış açısı ile güçlenir. Sadece bireysel unsurlar olarak değil, evrensel sosyal bağlamda da böyledir. Etrafımızda, aşağı ve yukarı görüyoruz: Perspektiflere yaklaşabiliriz, ama onları simülasyon olarak değil gerçekten nasıl bir araya getirebiliriz? Cornel Lazia üretiminde binalardan, insanlardan, bir yaşam biçiminden, kentsel takıntılardan oluşan bir ekosistem üzerinden düşünüyor.
"Cornel Lazia, fotoğraflarında, kentlerle ilgili yeni bir kodlama fikrini keşfediyor, insanla yapı arasındaki ilişkiyi yeniden yorumluyor, hayali bir boyutta yaşayan ve nefes alan, ilhamla beslenen özlemleri bırakan ideal bir şehir yaratmaya soyunuyor. Şahsen, bu seçimin “insanın sıkışıklığı” ile çok sayıda bağlantıyı gösterdiğini ve umudu besleyen gerçek insan reaktörleriyle ilerlediğini düşünüyorum."
Eugen Rădescu
Cornel Lazia, 1990'da Romanya'daki komünist dönemin sona erdiği yıllarda fotoğraf çekmeye başladı. Bükreş'teki film okuluna katıldıktan kısa bir süre sonra kısa uzun metrajlı filmler çekmeye başladı. Phoenix ve Mimi, daha sonraki çalışmalarının tonunu belirleyen filmlerinden ikisi. Phoenix, ünlü Romen folk-rock gruplarından biri olan Phoenix'in, 20 yıl sürgünde sürdükten sonra Romen sahnesine dönmesine tanık olan bir festival filmi. Bu, on yıllarda Bükreş'te ortaya çıkan müzik sahnesinin fotoğraflarını çekmeye başlayan sanatçının fotoğrafçılığa olan tutkusu ve müziğe olan ilgisi arasındaki bir füzyonun başlangıcı. Fotoğrafçılığı, Papuie Paparude, DJ Vasile, BUG Mafyası, Omul cu Șobolani, Deceneu adlı grupların yeraltı günlerinden farklı sanatçıların açıklamasını yaptı. Elle, Beaumonde, Tabu, Cosmopolitan ve One gibi çeşitli parlak dergilerde portreler çekti. Kesin ışıklandırma teknikleri ve temiz ve spontan tarzı ile aranan reklam çalışmaları, çok çeşitli konular ve müşteriler içermektedir. Şu anda Bükreş'te bulunan Cornel, modern şehir fikirlerini zorlayan her şeyin fotoğrafını çekmekten hoşlanıyor. Bükreş'te yaşıyor ve çalışıyor.
Eugen Rădescu, siyaset biliminde (ahlaki görecelik ve siyaset etiği konusunda uzmanlaşmış) geçmişe sahip bir kültür yöneticisi, küratör ve teorisyendir. Çeşitli dergi ve gazetelerde yazdı. Diğerlerinin yanı sıra Bükreş Bienali 1'i Kimlik Fabrikaları, Ne Kadar Masum Bu?, Şimdi gösterecek bir şeyim yok ve gösteriyorum! Ve Pavilion Bükreş'teki Ortak Nostalji konulu küratörlüğünü yaptı. Revolver Book Berlin'de Ne Kadar Masum? adlı kitabı yayımlandı. Politika ve kültür dergisi ve Bükreş Bienali'nin eş direktörü ve PAVILION ve BUCHAREST BIENNALE organizasyon kurulu başkanı PAVILION'un ortak editörüdür. Franchise ve İstenmeyen Teklif Programları programları için seçim kurulunda seçim kurulunun bir üyesidir. Apex, New York, Badisher Kunstverein, Karlshrue, Casa Encedida, Madrid, Paris Foto, Paris, Gulbenkian Center, Lizbon gibi çeşitli kurumlarda farklı dersler verdi. Bükreş Üniversitesi ve Cluj Babeș Bolyai Üniversitesi'nde profesör. Bükreş'te yaşıyor ve çalışıyor.
Comentarios