top of page
Yazarın fotoğrafıUnlimited

Genç sanatçılara yeni medya üzerine bir program: Piksel.Masterclass

Genç sanatçıları deneyimli sanatçılarla bir araya getirerek onların vizyonunu paylaşmaları ve zamanın ruhunu paylaşacakları yol arkadaşlarını bulmaları üzere tasarlanmış Piksel.Masterclass, 12 Mart’ta Hakan Gündüz tarafından verilecek Yaratıcı Kodlama Atölyesi ile başlıyor

Piksel. grafik tasarım


Piksel. ve İstanbul Planlama Ajansı, Decol işbirliğiyle gerçekleştirilen Piksel.Masterclass bünyesinde yer alan atölyeler genç sanatçılarla deneyimli sanatçıları bir araya getirmeyi amaçlıyor. Atölyelerin her biri, 4 gün ve her gün için altı saat olmak üzere toplamda 24 saatlik bir süreyi kapsıyor. Piksel.Masterclass yeni medya sanatı ve CGI (Computer Generated Image) alanındaki en önemli yazılımlar ve teknolojiler ile ilgili başlıklardan oluşuyor. Bunlar M. Çağrı Yücetürk ile Unreal Engine, Stanislav Glazov ile Houdini/TouchDesigner, Hakan Gündüz ile Yaratıcı Kodlama: Open Frameworks – Processing, ha:ar ile Cinema 4D olmak üzere beş ana başlıktan oluşuyor.


Hakan Gündüz ile Yaratıcı Kodlama Open Frameworks / Processing eğitiminde yaratıcı kodlama kütüphanelerinden ve görsel sanatçıların çok sıklıkla kullandıkları bir programlama dili olan Processing ile görüntü, ses işleme, oyun geliştirme, işlemci programlama, etkileşimli uygulamalar ve gibi pek çok uygulamada kullanabileceğiniz Open Framework(OF) temel alınıyor. Programda genel programlama teorisi, interaktif tasarım, grafik programlama, çevre birimler ile haberleşme, sanatsal alanda kullanılan yapay zekâ yöntemlerine kısaca değinilerek, bunların gerçek dünyadaki uygulamaları üzerinde duruluyor. 12-13 Mart ve 19-20 Mart 2022’de gerçekleşecek programın son başvuru tarihi 8 Mart 2022.

ha:ar sanatçı ikilisi


ha:ar ile Cinema 4D programında katılımcılar Cinema4d ekseninde 3d modelleme, animasyon, simülasyon, dynamics, kaplama, render gibi temel konuları anlamanın yanı sıra ZBrush, Substance Painter gibi yan programları ve X-Particles, Redshift gibi pluginleri ve hareket yakalama teknolojisini (Mocap) tanıma ve uygulama fırsatı buluyorlar. ha:ar’ın daha önce Türkiye ve ABD’de bir çok kere tekrarladığı bu eğitimin genişletilmiş versiyonu tamamlandığında katılımcılar 3d ile CGI teknolojisinin neredeyse her aşaması hakkında temel bilgilere sahip olacaklar ve ilk projelerini gerçekleştirecek seviyeye gelecekler. 26-27 Mart ve 2-3 Nisan 2022 tarihlerinde gerçekleşecek programın son başvuru tarihi 20 Mart 2022.


1998 yılında nişancı oyunu Unreal’de kullanılan bir oyun motoru olan Unreal Engine, birçok temel teknoloji, oyun içeriği oluşturma araçları ve destek altyapı içeriği sunan, PC’ler, Xbox 360, iOS, Android ve PlayStation 3 için hazırlanmış kapsamlı bir mobil oyun geliştirme sistemidir. Kompleks 3 boyutlu ortamlar oluşturmak, ortamların gerçekçi ışıklandırılması, orta seviyede materyaller oluşturmak ve etkileşimler yapmak için nesnelerinize ekleyebileceğiniz temelde prefabrik kod blokları olan çok güçlü planlarını kullanabilmeniz için özel olarak tasarlanmıştır. 9-10 Nisan ve 16-17 Nisan 2022 tarihlerinde gerçekleşecek programın son başvuru tarihi 1 Nisan 2022.


Bir medya programı olan TouchDesigner, müzisyenlerin doğrudan müdahale edebildikleri eş zamanlı dinamik grafikleri ve çok detaylı materyalleri sesle senkronize olarak gerçek zamanlı üretebiliyor. TouchDesigner dersinde ara yüzün temeli, veri çeşitleri, projektörler ve ekranlar için temel setup ve render çıktıları, geometri ile çalışma ve Houdini ile entegrasyon alanlarında eğitimler veriliyor. Video playbackler için gelişmiş kontrol, canlı veri ile çalışma ve parçalarına ayırma, etkinliklerle çalışma, anahtar animasyon, çizelge ve yazılı veri ile çalışmalar yapılıyor. 23-24 Nisan ve 30 Nisan-1 Mayıs 2022 tarihlerinde gerçekleşecek programın son başvuru tarihi 1 Nisan 2022.


3B animasyon yazılımı olan Houdini’nin yazılım süreçlerine gösterdiği ayrıcalıklı ilgi, onu diğer yazılımlardan farklı kılan özelliğidir. Kurs programı SideFX Houdini ile 3B program üzerinde istikrarlı bir şekilde çalışma yöntemleri üzerinde durur. Modelleme, animasyon, rendering, video compositing tekniklerinden bahsedilen kursta, bu tekniklerdeki özel efekt üretiminin diğer projelere entegre edilmesi konusu kapsamlı şekilde ele alınıyor. Ayrıca Houdini’nin üretim sürecini optimize etmesini sağlayan prosedürel yaklaşım konusuna da ele alınıyor. Uzmanlık seviyesindeki bu eğitim, 3B animasyon alanında sektörde ilerlemek isteyenlerin kendilerini geliştirmelerini sağlıyor. 7-8 Mayıs ve 14-15 Mayıs 2022 tarihlerinde gerçekleştirilecek olan programın son başvuru tarihi 1 Nisan 2022.


Diğer atölyelere ve program hakkında detaylı bilgiye bu linkten ulaşabilirsiniz.



Comments


bottom of page