Birçok malzeme ve formu birlikte kullanarak çalışan; tezatlar, paradokslar ve kara mizah içeren işleriyle günlük yaşamlarımızı tanımlayan görünmez politikalar ve hızlandırılmış kapitalist düzene göndermeler yapmaya devam eden :mentalKLINIK Brüksel, Viyana ve Belgrad’da eş zamanlı açılan üç ayrı sergi açtı
Brüksel’de solo sergi: Obnoxiously Happy
:mentalKLINIK’in, Brüksel’deki ilk solo sergisi Obnoxiously Happy*, Jérome Sans küratörlüğünde, 7 Eylül’de açıldı ve 8 Aralık’a kadar La Patinoire Royale / Galerie Valérie Bach’ta görülebilecek. :mentalKLINIK’in 15 yıllık faaliyetlerini retrospektif yerine introspektif bakış açısıyla birleştiren sergi, sınırları sürekli olarak bulanıklaştıran çok yönlü yaklaşımıyla semptomatik bir seçki sunuyor.
2012’de renovasyon öncesinde kraliyet paten pisti olarak faaliyet gören La Patinoire Royale’in 2000 metrekarelik mekanını :mentalKLINIK deneyim alanına dönüştüren ikili, basının yanı sıra Brussels Gallery Weekend döneminde şehirdeki sanat gündeminin odağı oldu. :mentalKLINIK’in külliyatı, eğlenceli göründüğü kadar, aynı zamanda şiddetli, aşındırıcı ve yaşadığımız dünyayı sorgulayan işlerden oluşuyor. Kimlik, tarih ve hafıza temalarından sakınan eserleri, zamana dayalı yerleştirmelerden, heykel ve nesnelere dayanan kategorizasyona karşı gelen farklı yapıtlardan oluşuyor.
Dünyanın geleceğine spekülatif bir yaklaşım: Catastrophically Georgeous
:mentalKLINIK’in Belgrad’daki ilk kişisel sergisi Catastrophically Gorgeous ise Yasmina Reggad küratörlüğünde gerçekleşiyor. 13 Eylül’de Eugster Gallery’de kapılarını açan ve 1 Aralık tarihine kadar açık kalacak sergide sanatçılar hiper tüketim tarafından tetiklenen ve hiper nesneler tarafından yönetilen bir dünyanın geleceğine dair spekülatif bir yaklaşım sunuyorlar.
Catastrophically Gorgeous ile :mentalKLINIK, galeri alanının mevcut durumunu etkileyen sayısız olası senaryoları yöneten bir beyin haline geliyor. İkilinin çalışması, olayı kışkırtma, bir felaket için komplo kurma ve izleyiciyi bir kriz ya da görünmezden arta kalanlar için tek şahit olmaya terk etme potansiyelleri arasında gidip geliyor. :mentalKLINIK, adeta dünyanın sonunu kutlamak için son derece kişisel bir veda partisi planlarken, halihazırda var olan gizli felaket korkusunu temel alan, ilk bakışta çekici bir sahne hazırlıyor.
Viyana’da karma sergi: Thirtieth Year
İkilinin eserleri ayrıca Viyana Krinzinger Projekte’te 14 Eylül’de açılan ve 25 Ekim’e kadar devam edecek Thirtieth Year isimli karma sergide yer alıyor. Küratörlüğünü Jérome Sans’ın üstlendiği sergide :mentalKLINIK’in yanı sıra Monica Bonvincini, Mircea Cantor, Leandro Erlich, Gregor Hildebrandt ve Mika Rottenberg gibi önemli isimler yer alıyor.
Thirtieth Year, savaş sonrası yıllarda Avusturyalı şair ve Viyana kültürünün önde gelen kadın kahramanı Ingeborg Bachmann tarafından yazılmış bir kısa öykü koleksiyonuna (The Thirtieth Year, 1961) dayanıyor. Kadın özgürlüğünün simgesi haline gelen Bachmann’ın koleksiyonunda olduğu gibi, sergi de sanatçıların hayal ettikleri hikayeler ve yazılardan yola çıkıyor. Projeleri, Krinzinger Projekte’in farklı odalarında bir aile evinde gibi sergileniyor; her biri farklı kültürlerden ve bağlamlardan gelen figürlerin eşsiz evrenini keşfe açıyor.
Kommentit