Venedik Bienali Türkiye Pavyonu, uluslararası sanat ve akademi dünyasından önemli isimlerin katılımıyla 9 Mayıs’ta açılıyor. İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın (İKSV) koordinasyonunu üstlendiği Venedik Bienali Türkiye Pavyonu’nda bu yıl sanatçı İnci Eviner’in desen, obje, video, ses ve performans gibi farklı öğeleri bir araya getiren Biz, Başka Yerde adlı yapıtı sergilenecek
Dünyanın önde gelen sanat etkinliklerinden Venedik Bienali’nin 58. Uluslararası Sanat Sergisi, 11 Mayıs–24 Kasım 2019 tarihleri arasında düzenlenecek. İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) koordinasyonunda, Fiat’ın sponsorluğunda gerçekleştirilen Türkiye Pavyonu’nda ise sanatçı İnci Eviner’in Biz, Başka Yerde başlıklı yapıtı sergilenecek.
Türkiye Pavyonu’nun resmi açılışı bienalin ön izleme döneminde 9 Mayıs Perşembe günü Türkiye’den ve uluslararası sanat ve akademi dünyasından pek çok önemli ismin katılımıyla gerçekleşecek. Açılışa İKSV Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı’nın yanı sıra Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu ve Koç Holding Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Oya Ünlü Kızıl da katılacak.
Biz, Başka Yerde için Türkiye Pavyonu’nu bir sahneye dönüştürecek İnci Eviner, sahne üzerinde, kendi çizdiği desenlerden yola çıkarak yeniden biçimlendirdiği mimari öğelere, videolara, ses yerleştirmelerine ve objelere yer vererek duyusal ve görsel katmanlar oluşturacak.
Biz, Başka Yerde, toplu yer değiştirmelerin sonucunda ortaya çıkan mekânlara dair bir yapıt. Sergi, ziyaretçileri bu mekânlarda kişilerin birbiriyle ve anılarıyla nasıl ilişki kurdukları hakkında düşünmeye davet ediyor. İnci Eviner’in, yeniden biçimlendirdiği nesneleri ve yarattığı hayali karakterleri çeşitli ses unsurlarıyla beslediği bu yapıt; kayıp, silinmiş ve başka yerde olma hisleri üzerine yoğunlaşıyor. Türkiye Pavyonu için yaratılan mekân, karakter ve objeler, siyaset kuramcısı Hannah Arendt’in 1943 yılında kaleme aldığı Biz Mülteciler adlı metindeki mücadele anlatılarına benzer bir hikâye anlatıyor.
İnci Eviner, Biz, Başka Yerde isimli yapıtında küratör Zeynep Öz’ün yanı sıra farklı disiplinlerden isimlerle birlikte çalıştı. Projenin mimari tasarımı Birge Yıldırım Okta ve Gürkan Okta’ya, ses tasarımı Tolga Tüzün’e ait. Türkiye Pavyonu’nun içerisinde yansıtılacak videolarda ise karakterleri, performans sanatçısı ve dansçı Canan Yücel Pekiçten, Melih Kıraç ve Gülden Arsal canlandırıyor. Videoların görüntü yönetmenliğini Aydın Sarıoğlu, post prodüksiyonu ise Cem Gökçimen ve Cem Perin üstleniyor.
Projenin görsel kimliğinin ve Türkiye Pavyonu’nun açılışıyla birlikte ziyaretçilerle buluşacak yeni yayının tasarımını Okay Karadayılar ve Ali Taptık (ONAGÖRE) üstlendi.
Sergi kapsamında Biz, Başka Yerde başlıklı bir de kitap hazırlandı. Kitapta İnci Eviner’in desenlerine ve yapıtı için oluşturduğu karakterlere Orhan Pamuk’un sergiye özel olarak kaleme aldığı metni eşlik ediyor. Küratör Zeynep Öz’ün önsözü ile İstanbul Bienali ve İKSV Güncel Sanat Projeleri Direktörü Bige Örer’in sanatçıyla gerçekleştirdiği mülakat, kitapta yer alan diğer bölümler.
Projenin görsel kimliği ve yayının tasarımı Okay Karadayılar ve Ali Taptık’a (ONAGÖRE) ait. Dağıtımı Yapı Kredi Yayınları tarafından üstlenilen kitap, Türkiye Pavyonu’nun açılışıyla birlikte Venedik’te satışa sunulacak. Kitap, Türkiye’de Mayıs ortasından itibaren seçili kitabevlerinden edinilebilecek.
Bu yıl 11 Mayıs–24 Kasım 2019 tarihleri arasında gerçekleşecek olan Venedik Bienali 58. Uluslararası Sanat Sergisi’nin küratörlüğünü Ralph Rugoff üstleniyor. Başlığı May You Live in Interesting Times (İlginç Zamanlarda Yaşayasın) olarak açıklanan bienalde, Rugoff’un küratörlüğünü yaptığı ana serginin yanı sıra Arsenale ve Giardini’de Türkiye Pavyonu’nun de aralarında bulunduğu pek çok ülkenin sergileri yer alıyor.
#artunlimited #unlimitedrag #VenedikBienali #İstanbulKültürSanatVakfı #İKSV #İnciEviner #BizBaşkaYerde #BülentEczacıbaşı #HannahArendt #ZeynepÖz #BirgeYıldırımOkta #GürkanOkta #TolgaTüzün #CananYücelPekiçten #MelihKıraç #CemGökçimen #CemPerin #AliTaptık #BigeÖrer #RalphRugoff #VenedikBienali58UluslararasıSanatSergisi #UluslararasıVenedikBienali
Commentaires